Menu Content/Inhalt
Start
GLOBE Games 2009 PDF Drukuj Email
06.06.2009.

ImageTegoroczne Globe Games odbyło się nad morzem w Międzyzdrojach. Silna grupka uczniów z 2c pod opieką p. Foszner powędrowała więc na drugi koniec kraju, aby jak zwykle rywalizować z rówieśnikami ze szkół globowskich z całej Polski, ale przede wszystkim chyba przeżyć fajną przygodę i poznać ciekawy kawałek świata.

GLOBE Games 2009

Międzyzdroje – Woliński Park Narodowy

Relacja uczestników

W dniach 2-5 czerwca sześcioro uczniów z klasy II „c” (Gabrysia Gruszka, Karol Łacny, Angelika Owczarek, Patryk Sala, Paulina Wierus i Justyna Wrocławska) pod opieką pani Joanny Foszner uczestniczyło w warsztatach GLOBE GAMES 2009.W tym roku odbyły się one w Międzyzdrojach.

Po dłuuugiej nocy w pociągu dotarliśmy do celu, zameldowaliśmy się w ośrodku o wdzięcznej nazwie „Pod Topolami” i od razu pobiegliśmy na plażę. Pogoda była wyśmienita, a co niektórzy śmiałkowie odważyli się nawet na bliższe spotkanie z morzem. Wieczorem odbyło się oficjalne rozpoczęcie warsztatów.

Następnego dnia stanęliśmy do boju z mapą i teczką zawierającą zadania. Wspólnie z uczniami z Katowic, Warszawy i Rucianego-Nidy stworzyliśmy 15-osobową grupę. Przez dwa dni, przemierzając wyznaczone trasy od punktu do punktu, rozwiązywaliśmy rozmaite zadania m.in. z zakresu biologii, geografii, ekologii, a nawet dotyczące historii II wojny światowej.

Pierwszego dnia zawodów trasa prowadziła częściowo przez miasto i lasy Wolińskiego Parku Narodowego; szliśmy również plażą wzdłuż morza. Umiejętność posługiwania się mapą okazała się bardzo przydatna. Odwiedziliśmy Muzeum Wolińskiego Parku Narodowego oraz zagrodę żubrów. Niewiarygodne, że takie stworzenie potrafi zjeść 60 kg pokarmu na dobę! Na plaży dowiedzieliśmy się na przykład, jak odróżnić mewę od rybitwy i jak powstał nadmorski klif. Nauczyliśmy się rozpoznawać węzły żeglarskie. Zmierzyliśmy także zasolenie naszego Bałtyku, wykorzystując umiejętności nabyte podczas całorocznego prowadzenia badań hydrologicznych.

Drugiego dnia naszych potyczek poruszaliśmy się głównie w obrębie wolińskich lasów. Czekały na nas zadania dotyczące profilu glebowego, rodzajów chmur czy gospodarki leśnej. Niestraszne nam teraz takie pojęcia jak azymut, korytarz ekologiczny czy cumulonimbus :)

Bardzo ciekawą okazała się wizyta w Muzeum Broni V-3 w Zalesiu. Ekspozycja jest naprawdę niezwykła, gdyż umiejscowiona w bunkrze, gdzie były składowane pociski.

W drodze poznaliśmy również tajniki nawigacji satelitarnej, ponieważ każda z grup miała do dyspozycji urządzenie GPS.

Pogoda płatała nam figle i płaszcze przeciwdeszczowe okazały się w pewnych momentach bezcenne.

Ostatecznie powtórzyliśmy sukces z zeszłego roku, zajmując drugie miejsce wśród szkół średnich. Na zakończenie, piątego czerwca, udaliśmy się jednym z niebieskich szlaków na wycieczkę nad Jezioro Turkusowe. Po południu zaś stoiska z pamiątkami przezywały prawdziwe oblężenie. Szkoda było wracać... Ale to, co dobre, zawsze szybko się kończy. Na pewno będziemy miło wspominać wyjazd, a zdobyte umiejętności i wiedzę wykorzystamy w szkole bądź w życiu codziennym.

Zdjęcia z GLOBE Games 2009 można oglądać w galerii.

Zmieniony ( 20.09.2009. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Gościmy

Odwiedza nas 1 gość

Sonda

Jaka jest nasza szkoła...